Žáci oboru Grafický design vytvořili inovativní etikety limonád pro Pivovar Kocour
Pivovar Kocour představuje inovativní etikety limonád vytvořené žáky oboru Grafický design.
Kreativita a design se spojily v rámci studentského projektu VOŠ, SPŠ a SOŠ Varnsdorf.
Skupina 30 talentovaných žáků z druhého a čtvrtého ročníku vytvořila návrhy etiket na limonády pro varnsdorfský Pivovar Kocour. Tato spolupráce přinesla nejen jedinečné výsledky. Žáci také získali možnost vidět vlastní práci v širším kontextu. Výběr jednoho z návrhů vedl ke vzniku dalších pěti variant. S těmi se nyní může seznámit i veřejnost.
Projekt, který zapojil žáky z různých ročníků střední školy, získal širokou podporu a ocenění místního pivovaru. Spolupráce s významnou firmou v oboru byla pro mladé talentované designéry jedinečnou příležitostí. Mohli díky ní získat praktické zkušenosti a uvědomit si, jak jejich tvůrčí myšlenky mohou ovlivnit reálný trh.
Průběh projektu byl rozdělen do několika fází. Nejprve se skupina žáků seznámila se značkou „Pivovar Kocour“ a jeho sortimentem limonád. Pod vedením učitelky MgA. Jany Hradcové se žákům podařilo přetvořit vlastní myšlenky do konkrétních podob a přinést tak do světa nápojů neobvyklé a vizuálně atraktivní prvky přitažlivé pro zákazníky.
Po důkladném prozkoumání, brainstormingu a tvůrčím procesu žáci představili své návrhy zástupcům Pivovaru Kocour. Ti byli nadšeni jejich kvalitou a originalitou. Jeden z návrhů vybrali jako hlavní inspiraci pro nové limonádové etikety. Autorka vybraného návrhu, Nikola Závětová, dostala příležitost vytvořit dalších pět variant etiket. Ty posílily portfolio pivovaru.
Každá etiketa zobrazuje ikonického kocoura z loga Pivovaru Kocour. Hraje si na nich s různým ovocem odpovídajícím příchuti dané limonády. Všechny etikety jsou unikátní i zábavné. (Kocour se projíždí na kole z pomeranče, leze po kořenu zázvoru jako po umělé stěně, žongluje s kuličkami černého rybízu.) Díky tomu etikety přispívají k jedinečnosti a přitažlivosti limonád. Ty nejen občerství chuťové buňky zákazníka, ale potěší i jeho oko.
Pivovar oceňuje tuto formu prezentace svých limonád jako svěžího a hravého produktu. Produktu, který dokáže zaujmout zákazníky nejen svou chutí ale i vzhledem.
Spolupráce Pivovaru Kocour s žáky oboru Grafický design přinesla na trh s limonádami novou dávku energie a kreativity. Je také důkazem toho, že talent a inovace se často objevují v nečekaných podobách. Žákům umožnila získat praktické zkušenosti a ukázala jim, jak jejich nápady mohou ovlivnit skutečný obchodní svět.
MgA. Jana Hradcová